Winkelen met Dewi

Alle vier Idols-idolen zijn vertegenwoordiger geworden. Jamai leurt met brillen van Specsavers, Jim met Mars-repen, Hind met Nivea-shampoo en Idols-finaliste Dewi werd afgelopen week reclamemedium voor Vodafone....

De Dewi-campagne, bedacht door Raymond van Oostveen en Edwin Booms, draait om het 'speciale platform' www.dichterbijdewi.nl, en die naam moet je ook letterlijk nemen. 'Alleen met Vodafone kom je echt dicht bij Dewi!', is het motto. Wie namelijk tot 30 september de meeste sms'jes stuurt naar Dewi, wint een 'Meet & Greet' met haar tijdens de lancering van de eerste cd van Dewi, begin oktober. Alleen Vodafone-bellers kunnen meedoen. Volgende maand maken die kans op een 'Shop Till You Drop' met Dewi.

'Deze campagne sluit perfect aan op de uitkomsten van een spraakmakend onderzoek van cultuursocioloog Carl Rohde van eind augustus', betoogt Kuiper van PPGH/JWT. 'De huidige belevenismarketing heeft afgedaan, de nieuwe belevenismarketing is creatiever. De drie paradigma's daarvan zijn secrecy clues, ofwel maak het geheimzinnig; do it with friends, want met hen beleef je de meest intieme momenten; en empowerment ofwel: men wil interactief bijdragen aan een event, in plaats van een experience passief ondergaan.'

Meer over