WieWatWaar - Gouden Loeki 2002

De Gouden Loeki 2002 is vrijdagavond toegekend aan Calvé Pindakaas voor het reclamefilmpje waarin een voetballertje en bondscoach Dick Advocaat de hoofdrollen spelen....

De tweede plaats in de verkiezing van de beste commercial op televisie was voor Cup A Soup met Sjors ('Nú even niet') en de derde plaats voor Delta Lloyds Zero Tolerance (de voetbalrellen en de kleine ME-agent). Centraal Beheer Achmea, de winnaar van vorig jaar met de commercial Rio, behaalde dit jaar de vierde plaats met de commercial Overval. De vijfde plaats in de publieksverkiezing ging naar Peugeot met Sculpture. Bridget Maasland en Matthijs van Nieuwkerk overhandigden het Gouden Loeki-beeldje aan Calvé (Unilever Bestfoods Nederland), het reclamebureau Lowe Lintas en het mediabureau Initiative Media. Een recordaantal van 150 duizend mensen heeft zijn stem uitgebracht via een coupon in een dagbladadvertentie, een huis-aan-huis-mailing en de Ster-internetsite. Meer dan de helft van het aantal stemmen (56 procent) werd uitgebracht via internet.

Meer over