UPS: vrouw hoort thuis

De techniek staat voor niks en dat mogen we van koeriersdienst UPS letterlijk nemen. Dat signaleert een lezeres uit Amsterdam die via internet een computer heeft gekocht bij Dell....

De lezeres wacht de hele dag op de bruine bestelbus, maar UPS laat zich niet zien. 's Avonds blijkt op de website waarom: de pc is aangekomen, het beeldscherm blijkt plots nog in transit, nog onderweg naar Amsterdam.

Een dag later blijft de computerkoper tot vier uur 's middags wachten. UPS meldt zich om iets voor vijven. De bezorger laat een briefje achter. Of de klant maar contact wil opnemen. De servicedesk kan echter niet helpen. 'Ik kan niet zeggen wanneer de koerier aanbelt, mevrouw.' Kennelijk gaat UPS er vanuit dat er altijd wel een huisvrouw thuis is om de koerier op te vangen, klaagt de Amsterdamse. Is dat niet een beetje ouderwets?

Tina Boenne van van UPS, spreekt dat tegen. 'Er zijn steeds heel wat onvoorspelbare factoren die op dagelijkse basis kunnen wijzigen zoals het verkeer, het weer en het volume waardoor wij geen precies aflevertijdstip kunnen beloven.'

Kan UPS zelfs niet bij benadering zeggen of het 's ochtends of 's middags komt? Dat lukt de eerste de beste loodgieter nog wel. Nee, zegt Boenne, al zijn er wel extra diensten te regelen, tegen een meerprijs.

'Dan bezorgen we voor 10.30 of 12.00 uur de volgende werkdag.' Dan zijn sneeuwstormen en files kennelijk opeens geen bezwaar meer.

Meer over