Trouwe klant van Texaco haakt af om verdwenen Rocks

Al meer dan twintig jaar tankt hij bijna wekelijks bij Texaco. Het werd hem van huis uit met de paplepel ingegoten....

Maar de kans dat Wietse Ytsma (50) het Texaco-tanken doorgeeft aan zijn kinderen is klein. Half mei besloot de Hagenaar de rode ster de rug toe te keren vanwege een akkefietje met de Rocks-spaarzegels. En dat terwijl spaarzegels toch juist bedoeld zijn om de klantentrouw te bevorderen.

'Na twee jaar sparen hadden we een Princess-broodrooster bij elkaar', schrijft Ytsma. 'Daar zitten we nu, zeven maanden later, nog op te wachten.' Ytsma deed de brief - het aanvraagformulier en zeven Rocks-tientjes - half november vorig jaar op de bus. Na een herinneringsbrief van zijn kant en bemiddeling van Texaco Nederland ontving hij in januari bericht dat het broodrooster uit de catalogus niet meer leverbaar was. 'Kan gebeuren', vindt Ytsma.

En dus bestelde hij eind januari online een nieuw product, een Philips Toast & Sandwich maker. Maar ook die kwam niet. En ook na een herinneringsbrief niet.

Het blijft stil tot Texaco half mei het bericht stuurt dat de ingesloten zeven Rocks-tientjes ontbreken. 'Ontbreken? Volgens mij heeft Rocks er zelf een puinhoop van gemaakt', klaagt Ytsma verbolgen bij de redactie van Op=op. 'Waarom kreeg ik niet eerder bericht en hoe kan het dat Texaco wel een kopie van het aanvraagformulier kan overleggen en de bijgeleverde Rocks-tientjes uit diezelfde envelop zijn verdwenen?'

Ytsma vindt het inmiddels een lachwekkende vertoning. De hoop op een broodrooster of sandwichmaker is vervlogen. 'Het is hun woord tegen het mijne.' En als het apparaat toch nog komt? 'Dan ben ik niet rancuneus. Dan kom ik er gewoon weer tanken.'

De firma Rocks, die de spaarzegels en de producten die ermee kunnen worden gespaard regelt, zegt het probleem snel te verhelpen. 'Vanwege het ongemak zijn drie Rocks-vijfjes, 15 euro, naar meneer onderweg. En het broodrooster komt er ook aan.'

Meer over