Thuisfolder van supermarkt komt niet goed aan

Albert Heijn is overgestapt van paginagrote advertenties in de dagbladen op een huis-aan-huisfolder. Slim? Mwa, schrijft marketingtijdschrift Incentive. Uit het stuk 'Huis-aan-huis, maar niet heus' blijkt dat er problemen zijn bij de verspreiding van de miljoenen kilo's folderspul die door brievenbussen geduwd moeten worden....

Zo werd onlangs in Utrecht een inval gedaan bij een sjoemelende verspreider die de folders vers van de drukpers doorsluisde naar de oudpapierhandel. Dat leverde een zakcentje op van 41 duizend euro. Op een recente aandeelhoudersvergadering van Ahold klonk dan ook de klacht dat het 'verre van vlekkeloos loopt met de bezorging van de nieuwe huis-aan-huisfolder'.

Volgens Incentive gaan Albert Heijn, Laurus en Vendex KBB onderzoek doen naar de bezorgproblemen die vooral in de grote steden groot zijn. 'Op het platteland ligt het normen en waardenstelsel net even iets anders dan in de grote steden. '

Eén van de betrokken bedrijven zet liefst ouderen, vutters en 'zelfs' mensen uit het sociaal pension in. 'Dat zijn de besten; erg consciëntieus.'

Meer over