Samen sterker

Wanten gemaakt van oude dekens. Mutsen van een stuk broekspijp. Er zijn ook jurken, broeken, jassen, van 29,95 tot 109,95 euro....

50/50 (fifty-fifty) staat voor samen delen, legt zij uit, en 50 plus 50 is honderd, en dat staat voor compleet en 'samen sta je sterker'. 'Dat gieten we in een heel positieve vorm, zodat je trots kunt laten zien waar je voor staat.'

Het kledingmerk is bedacht door creatief directeur Harry Puts van Only, het reclamebureau van het Leger des Heils. In mei won Only een gerenommeerde reclameprijs (SAN-Accent) voor de Leger des Heils-campagne 'Wij geloven'. Puts ontwierp ook zelf de opmerkelijk kleurige kleding voor 50/50, die geproduceerd wordt door styliste Trudie Wijnen. Vanaf 1 november is 50/50 te koop bij de Amsterdamse Bijenkorf. De opbrengst gaat naar Leger des Heils-projecten voor zwerfjongeren.

Een massamediale reclamecampagne komt misschien nog, maar voorlopig mikt Kruisinga op het effect van 'virale communicatie'. Via de media dus, die massaal afkwamen op de modeshow woensdagavond in De Bijenkorf.

Meer over