Reisbureau dupeert klant door geschuif met vertrekdata

Agnes van Eyck is een werkende vrouw en wilde op reis. Wat doen werkende mensen die op reis willen? Die moeten vrij vragen....

Vervelend dus, als ineens blijkt dat de vertrekdatum anders is dan jij hebt opgegeven. Wat doen werkende mensen bij wie de vertrekdatum is veranderd? Die moeten hun vrije dagen weer intrekken en nieuwe vakantiedagen opnemen.

En wat doen bazen met werkende mensen die steeds op andere dagen vrij willen? Die worden boos. Zeker als alles moet worden teruggedraaid omdat de datum opnieuw blijkt te zijn verschoven.

Dus vroeg mevrouw Van Eyck aan reisbureau Rottink uit Volendam een schadevergoeding van 150 euro voor de vier reisgenoten. Want, zo redeneert ze, als klanten een reisdatum willen verplaatsen moeten ze óók 30 euro betalen, en 'wij hebben bovendien een concert moeten laten schieten'.

Dat lijkt een redelijk bedrag. Maar regiomanager Ronald Matto schrijft dat het 'zeer vervelend' is wat er is gebeurd, en biedt aan de concertkaartjes te vergoeden, plus een korting van 75 euro op de eerstvolgende reis die mevrouw bij reisbureau Rottink boekt.

'Durft u nog te veronderstellen dat ik ooit nog boek bij Rottink, na een dergelijke slechte ervaring en afhandeling?', schrijft Van Eyck terug. 'Een bloemetje had volstaan, maar deze commerciële actie vind ik geen stijl.'

Matto hield zich stil, dus belde Op=op met directeur Wansink van het Rottink-hoofdkantoor in Hengelo. En die is de beroerdste niet. Hij trekt het boetekleed aan, wil Van Eyck alsnog 150 euro betalen, en, vooruit, een bloemetje kan d'r ook nog wel van af.

Nou, dan is Van Eyck ook niet de kwaadste. Die boekt de volgende keer gewoon weer bij Rottink. Maar dan wel op de datum die haar het beste uitkomt.

En, volstaat een bloemetje?

Meer over