Prijsvechters

Reclamemakers zijn doorgaans gul met prijzen voor hun eigen werk, maar een Loden Leeuw willen ze liever niet op de schoorsteen. Hier zijn de genomineerden.

Wat hebben Frans Bauer en Johan Derksen gemeen met Henny Huisman en Louis van Gaal? Allemaal gingen zij een jaar lang door het leven als meest irritante BN'er in een reclame. En ook dit jaar zal iemand die twijfelachtige eer weer ten deel vallen. Het TROS-programma RADAR maakte dinsdag de genomineerden bekend voor De Loden Leeuw. De prijs mag inmiddels een klassieke Nederlandse reclameprijs heten. Naast de prijs voor meest irritante BN'er is het de vraag wie aan de haal gaat met de Loden Leeuw voor die andere categorie; de irritantste reclame van het jaar. Is het weer de schreeuwerige webshop Zalando die wint, of is het Specsavers brillen, Simpel telefonie of de Nederlandse Energie Maatschappij? Of vindt het publiek het SIRE-spotje over tolerantie (zie foto boven) het vervelendst? Hieronder de genomineerden voor de Loden Leeuw persoonlijkheidsprijs.

De genomineerde filmpjes bekijken kan op trosradar.nl/lodenleeuw. Stemmen kan tot half december.

Wie?

Tatjana Simic

Voor?

Een abonnement op sportschoolkaten Basic-Fit

Wat?

Simic praat haar evenbeeld tijdens het shoppen een sportschoolabonnement aan. Vooral de goed gevulde gouden legging stuit haar tegen de borst. Na het sporten kan ze haar shoppingbags plotseling veel beter tillen.

Wie?

Cas Jansen & Jack Wouterse

Voor?

C1000 supermarkten

Wat?

De hoofdrolspelers besluiten tijdens het winkelen om in een C1000 reclame te spelen. De twee steracteurs zijn ook maar gewone mensen en dol op een koopje. Veel gesleep met boodschappen en winkelwagentjes.

Wie?

Jörgen Raymann

Voor?

Wasmidddel Robijn, speciaal voor gekleurde was.

Wat?

Raymann doet samen met zijn alter ego Tante Es de gekleurde was. Es legt hem uit waarom juist dit wasmiddel voor de beste resultaten zorgt. Raymann kan het er alleen maar roerend mee eens zijn.

Wie?

Winston Gerschtanowitz

Voor?

Telecomprovider Vodafone

Wat?

Gerschtanowitz persifleert vanaf de rug van een witte eenhoorn zijn perfecte leven. Hij rijdt door een regenboog, laat zich door een schare modellen in een duikpak helpen. Zijn natte haar springt gelijk weer in model. Perfect, net als de telefoontikkenboer.

Wie?

Patricia Paay

Voor?

Loterij 'Het Miljoenenspel'

Wat?

Paay vraagt zich af waarom er zo veel gewone mensen rondlopen in haar luxe badplaats. Die mensen blijken winnaars van de loterij. Ook zij meten zich nu de lifestyle van La Paay aan; kreeft eten, champagne drinken en witte jurkjes dragen.

Irritantste BN'ers in de reclame

undefined

Meer over