Prestaties

De Volkskrant houdt het al jaren hardnekkig vol (ook op 21 december): `treinen rijden niet op tijd`, `verzelfstandiging NS mislukt`, `dienstverlening slecht`, `klant-oordeel valt tegen`....

Omdat de Volkskrant de stijgende lijn maar niet wil zien of beschrijven, meld ik het zelf nog maar even. De waardering van treinreizigers over de prestaties van NS is sinds 2000 niet zo hoog geweest. Op alle fronten heeft NS de prestaties weten te verbeteren. Zo biedt NS klanten 10 procent meer zitplaatsen, meer reismogelijkheden en rijden verreweg de meeste treinen - bijna 85 procent - op tijd. NS investeert jaarlijks honderden miljoenen in dit soort verbeteringen en sinds de verzelfstandiging betaalt het deze uit eigen zak.

De realiteit is ook dat het nog beter kan en moet. En NS wíl dat ook. Zo gaan we door met investeren in nieuwe en betere diensten en doen we bijvoorbeeld ons best om beter om te roepen in de trein. NS gaat voor nog meer - en nog tevredener klanten. Ook daar zijn we helder over.

Onze vurige wens is dat iets van die helderheid doordringt tot de Volkskrant. Ontwaak!

Meer over