Overal opduikende kamelentenen kunnen niet zingen

De cameltoe ofwel kamelenteen neemt epidemische vormen aan, verzucht het nuffige tienergroepje Fannypack in de hit Cameltoe. Dat liedje is niks minder dan een kruistocht tegen de te strakke, niets verhullende spijkerbroek....

Er zijn niet alleen vrouwen met een cameltoe, maar ook mannen. En dingen met een cameltoe, zoals auto's. Dat leert de hilarische website cameltoe. org, waar kamelentenen worden verzameld. De mannelijke toe, ofwel pantalones tightus camelius, was er het eerst, wordt daar betoogd, dankzij de opkomst van de pantalon vanaf ongeveer 1273.

The Camel Toe Report bestaat sinds 2001, en staat los van Fannypack. van de oude Volkswagen Kever is namelijk sprekend het logo van The Camel Toe Report (dat ook prijkt op T-shirts, petjes, muismatten en bumperstickers). En dat verklaart volgens de toelichting het succes van de auto, die vijftig jaar geleden door der Führer de wereld in is gebracht. Slim van het ontwerpteam daar bij Reichstag Motors' om zo'n verborgen boodschap in de kap te verwerken, concludeert Cameltoe. Ons logo, dat appelleert aan basale menselijke drijfveren en emoties, is het perfecte symbool voor strategische product placement.'

En dat vinden ze blijkbaar ook bij Intel. Want het nieuwe logo van Intel Centrino, voor draadloos werkende laptopjes, dat je de laatste weken overal ziet opduiken (bijna dagelijks in IBM-advertenties in de krant) is precies het Camel Toe-logo. Fannypack heeft gelijk. De cameltoe neemt epidemische vormen aan.

In hun Toes of the week pronkt momenteel de Volkswagen Kever, met een toe-factor van 5 ('als de Kever een mens was, scoorde hij hoger'). De voorklep

Meer over