Opgepoetste klassieker

Duik in de archieven, kies een klassieker en maak er een sexy, hedendaagse versie van. Heel kort door de bocht is dit de manier waarop Tom Ford van Yves Saint Laurent Rive Gauche binnen een paar seizoenen een van de meest gewilde modemerken maakte....

Iets dergelijks gebeurt ook met de parfums van het huis. Oude geur wordt een beetje aangepast, de verpakking ook; nieuwe, geile reclamecampagne erbij en hij kan weer jaren mee. Aan Rive Gauche, de klassieker uit 1971 die na Opium aan de beurt is, is meteen ook maar een mannenvariant vastgeplakt.

Het moet gezegd, de fles, een gestreepte spuitbus (Saint-Laurent-blauw voor vrouwen, diep aubergine voor mannen) is zo mooi dat je bij de aanblik ervan al erg van plan bent om heel veel van de geur te houden. Maar helaas, ook bij luchtjes kun je niet op het uiterlijk af gaan. Rive Gauche is een tamelijk nietszeggende geur. Vroeger ongetwijfeld erg opwindend, maar nu op het tuttige en ouderwetse af. Verre van vies, maar nogal algemeen fris en bloemig.

De mannengeur is nog minder geslaagd.

Als je niet beter wist, zou je zo kunnen denken dat het een goedkoop luchtje uit de drogisterij was.

Meer over