Nederland moet sexy worden

Nederland is allang niet meer het beste jongetje van de klas...

De economische cijfers zijn slechter dan die van andere Europese landen. De politiek is aan het zwalken geslagen. Er zijn schandalen in het bedrijfsleven en illegalen worden massaal uitgezet. Het succes van ons poldermodel lijkt voorbij. De linkse en de rechtse partijen doen allemaal hun best om de schuld van de ontstane identiteitscrisis in elkaars schoenen te schuiven. Maar is er nog wel een verschil tussen rechts en links? Kortom, het imago van Nederland heeft zo veel deuken opgelopen dat het nodig is middels een uitgekiende campagne Nederland opnieuwin de markt te zetten.

Daarom besteedt Het Geluk van Nederland aandacht aan de vraag hoe wij het land kunnen 'rebranden'? Het merk Nederland moet weer sexy worden. Marketingstrategen, beeldvormingdeskundigen, architecten en 'nationbranders' hebben verschillende suggesties over wat ons ontbreekt. We hebben een nieuwe mythe nodig, een nieuw verhaal, een Eiffeltoren, nieuw leiderschap, nieuwe ambities en een nieuw perspectief.

Durft Nederland zichzelf te veranderen of druist dat te veel in tegen onze volksaard? Het Geluk van Nederland, Nederland 3, 22.45 uur.

Meer over