Mercedes bouwt groot call-center in Maastricht

Mercedes-Benz vestigt zijn call-center in Maastricht. Vanaf de start in oktober 1998 zullen in deze vestiging 450 tot 500 medewerkers vierentwintig uur per dag zeven dagen per week alle telefoontjes van West-Europese klanten van de Duitse autoproducent afhandelen....

ANP

MAASTRICHT

De klanten krijgen allemaal in hun eigen taal antwoord op vragen die onder meer kunnen gaan over technische aspecten, service en onderdelen. Volgens een woordvoerder is voor Maastricht gekozen wegens de goede talenkennis van de Zuid-Limburgers. Ook de centrale ligging van Maastricht en de korte afstand tot Duitsland speelden een rol. In november start Mercedes met de bouw van het kantoor in Maastricht.

Mercedes is een van de vele buitenlandse bedrijven die zijn call-center in Nederland wil vestigen. Staatssecretaris Van Dok van Economische Zaken zei gisteren in Groningen dat behalve call-centers ook veel assemblage voor de pc-industrie in Nederland wordt gevestigd. Van Dok verwacht dat daardoor het topniveau van buitenlandse investeringen in Nederland dat vorig jaar werd gehaald dit jaar al weer zal worden overtroffen. Vorig jaar investeerde het buiteland voor twee miljard gulden, wat goed was voor 3800 banen.

Meer over