KPN door het stof na misleidende reclame

KPN heeft consumenten misleid en dient daarvoor zijn excuses aan te bieden. Dat heeft een rechter bepaald. Het telecombedrijf beweerde in een reclame-uiting dat de besparing bij een overstap naar concurrent Tele2 minder was dan 1 euro....

Tele2 stapte daarop naar de rechter. Die bepaalde dat KPN een brief moet sturen, waarvan de inhoud door de rechter zelf is opgesteld.

De rechter oordeelt in de brief dat het concern de consument onjuist heeft geormeerd. Verder staat er dat KPN niet aannemelijk kan maken dat de consument bij bellen binnen Nederlandminder dan 1 euro per maand bespaart, als hij van KPN naar Tele2 overstapt.

KPN wilde met de actie consumenten die naar een andere aanbieder waren overgestapt, ertoe bewegen terug te keren. KPN moet nu iedereen die in het kader van de campagne overstapte, een brief sturen met een afschrift aan Tele2.

Tele2 liet dinsdag weten tevreden te zijn met de uitspraak. KPN zegt echter het niet eens te zijn met de rechter. Het bedrijf tekent om die reden hoger beroep aan. KPN blijft achter de uitgedragen boodschap staan en zet de actie, zij het op een andere manier, voort. De brieven die KPN van de rechter moet verzenden, gaan wel de deur uit, aldus een woordvoerder van het telecombedrijf.

Meer over