Kids zijn baas over ouders in supermarkt

Weg zijn de overzichtelijke tijden dat moeder bepaalde, vader betaalde en de kinderen zich lijdzaam schikten in hun lot. Nee, dan tegenwoordig....

Vreselijk? Och. Supermarkt, praktisch vakblad voor de winkelmanager ziet een markt gloren.

Want: 'Kinderen bepalen mede naar welke supermarkt ouders gaan', weet Theo Visée, Coop supermarktmanager in Tiel. Daarom trok hij in zijn winkel een speelwand op waar kinderen filmpjes kunnen kijken . Hij heeft autootjes met geïntegreerd winkelmandje, deelt ijsjes uit en houdt kleurwedstrijden. Het is de supermarktvariant op de ballenbak van Ikea.

En belangrijk: kinderzaken liggen bij Coop op kindooghoogte in het schap. Daar ligt de groene ketchup van Heinz, Tom & Jerry tandpasta van Prodent en Giechels, chocolaatjes met 'geinige spelletjes', van Verkade.

Dat verkoopt. Want, zegt Monique Ritsema, product manager bij Heinz: 'De helft van de kinderwensen wordt ingewilligd. Er komen minder kinderen per gezin, die meer mogen en krijgen.'

Meer over