Hapje, drankje, Youri of Hugo

Tweeduizend WK-kaarten tikte hij in Londen bij 'zakenrelatie James' op de kop en sindsdien is marketeer Bob van Oosterhout de populairste man van Brabant....

'Een hapje, een drankje en een Yourietje Mulder of Hugootje Borst',omschrijft Van Oosterhout de aanbieding die hij belangstellenden voor hetWK voetbal in Duitsland heeft gedaan. De (zaken)mensen die met hem naar dewedstrijden van het Nederlands elftal gaan, krijgen een completebegeleiding. Natuurlijk is er vervoer, naar Leipzig zelfs per vliegtuig,maar er is meer. Voor de wedstrijd wordt de tactische bespreking gedaandoor een van de 'NOS-jongens' die Van Oosterhout in zijn stal heeftverzameld.

De arrangementen die hij aanbiedt, zijn bepaald niet gratis: 975 europer stuk. Maandag waren er al 1600 verkocht. Van Oosterhout beleeft dagenwaar je van kunt dromen. James, de relatie wiens achternaam niet genoemdmag, had hem gebeld dat hij vijftig kaarten per wedstrijd beschikbaar had.Opeens werden dat er 450. 'Hij zei: zal ik je blij maken. Ik kom eraan, hebik gezegd. En ben naar Londen gevlogen.'

Triple Double heeft kaarten voor de groepswedstrijden van Nederland,maar ook opties voor de eventuele vervolgwedstrijden. 'Zelfs honderd stuksvoor de finale in Berlijn.' De kaarten moeten nog geleverd worden. Zezouden afkomstig zijn uit de kringen van de (tweehonderd) nationalevoetbalbonden. Elke bond, hoe klein ook, krijgt enkele tientallen kaartenper WK-wedstrijd. De tussenhandel, zoals James, zit achter die tickets('van landen als Madagascar') aan. Van Oosterhout, druk met hetdichttimmeren van alle afspraken voor de kaartlevering, maakt erNederlanders blij mee.

John Volkers

Meer over