Gouden Loeki trekt 1,4 miljoen kijkers

Bijna 1,4 miljoen mensen hebben woensdagavond gekeken naar de live-uitzending van de uitreiking van de Gouden Loeki. De prijs voor de beste commercial ging naar het spotje 'Lekker lang bellen' van Telfort, waarin een aan lager wal geraakte familie voor het eerst met de bus gaat.

null Beeld ANP Communique
Beeld ANP Communique

De uitzending belandde op de vierde plek in Dag Top 25 van de Stichting Kijkonderzoek. Het 20 Uur Journaal staat bovenaan, met 1,7 miljoen kijkers. De prijs werd uitgereikt tijdens een live-uitzending op Nederland 1, nadat televisiekijkers door te bellen of sms'en hun stem hadden uitgebracht op hun favoriete commercial. De andere kandidaten waren verzekeraar Ditzo, het Wereld Natuur Fonds, stichting Wakker Dier en SIRE.

De Ster doneert de opbrengst van de sms'jes en telefoontjes aan Serious Request van 3FM.

Meer over