De ombudsclownsatire

De Ombudsclown a.i. stort zich op een oneindig groot probleem: de verdwenen Zomermagazines

null Beeld

De Ombudsclown behandelt vragen, klachten en opmerkingen over zaken waaraan eigenlijk niets te doen is.

De klacht

Henk van Noordwijk uit Puttershoek: ‘Ach, wat zou ik graag het probleem van uw laatste cliënt hebben: zij klaagde over de onduidelijke aanduiding van de pagina’s in het Zomermagazine. Mijn probleem is oneindig veel groter: ik heb nog geen enkel Zomermagazine in mijn handen gehad.

‘Door de gebrekkige bezorging, vooral op zaterdag, miste ik het steeds. In plaats daarvan kreeg ik helemaal geen krant, de verkeerde krant (dat is heel erg), eenmaal het verkeerde Magazine (ook verschrikkelijk) en verder was de zaterdagkrant volledig magazineloos.

‘Er is van jullie kant weinig compassie: alleen excuses en de tip om alles digitaal te lezen. Wat heb ik daaraan, als ik (ruim veertig jaar) geabonneerd ben op de papieren krant? Wellicht kunt u mij enige troost bieden. Ik hoop het.’

De Ombudsclown a.i.

Eindelijk, een klacht waar wél iets aan te doen is. De zes Zomermagazines zijn onderweg naar Puttershoek. Veel lees- en kijkplezier, Henk!

Klagen loont! didu@volkskrant.nl

Meer over