De Hogeschool van Amsterdam volgens thielenpeters

Copywriter Arthur Thielen en art director Jeroen Peters van het Amsterdamse reclamebureau thielenpeters, dat werkt voor onder andere Martinair, BDO Accountants &..

Adviseurs, De'Longhi Benelux, Management Scope en Fantaseafood, bedachten een heel heldere, grafische campagne voor de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Een carrièreladder, een omgekeerd verkeersbord (doodlopende weg), een vizier, een muizenlabyrint - het zijn eenvoudige, bijna Dick Bruna-achtige voorstellingen die de mogelijkheden van de HvA visualiseren. 'Ze zijn heel primair', bevestigt Arthur Thielen. 'Die informatiebrij in de huidige advertenties is onnodig. Jongeren weten best wat er te halen valt. De klassieke reclamefout is alles te willen vertellen.'

'Wij stellen daar de kunst van het weglaten tegenover', zegt Jeroen Peters. 'Met deze uitingen kun je naamsbekendheid forceren en sympathie voor je merknaam oproepen.' De advertenties, waar nog talloze variaties op moeten volgen in een meerjarencampagne, kunnen de vorm aannemen van een affiche - 'Je ziet ze al hangen in de stad' - maar ook in tijdschriften. Zelfs op postzegelformaat hebben ze zeggingskracht. 'Het zijn bijna logo's', zegt Peters. Thielen: 'The product is the hero'.

Meer over