Auto gezin vliegt in brand in leeuwenverblijf

Een uitstapje naar een Brits safaripark liep voor een gezin maar net goed af. Een vrouw en haar twee kinderen moesten worden gered nadat hun auto in het park in Wiltshire in brand was gevlogen in het leeuwenverblijf. Dat berichtte de BBC zaterdag.

null Beeld anp
Beeld anp

De moeder van het gezin was verbijsterd toen haar auto plots stopte en rook begon uit te braken. Ze dacht aanvankelijk aan een oververhitte motor, maar dat was te optimistisch. 'Toen dachten we: dat is geen stoom, dat is daadwerkelijk rook', zei de vrouw tegen de Britse omroep. 'Het werd dikker en dikker', vertelde ze. 'En toen zagen we vlammen.'

Het gezin bleek een ongelukkige plek te hebben uitgekozen om te stranden met autopech. 'Het had kunnen gebeuren bij de flamingos of de kamelen. Maar nee, het moest natuurlijk gebeuren in het leeuwenverblijf', verzuchtte de automobiliste.

De vrouw en haar kinderen probeerden de brandende auto te verlaten, maar parkmedewerkers schreeuwden dat ze weer moesten instappen. Voordat de leeuwen poolshoogte kwamen nemen kon het trio worden ontzet met een ander voertuig. De dieren bevonden zich op dat moment ongeveer 90 meter verderop.

Meer over