7UP Lemon, een fabrieksparodie op zelfgemaakte limonade

Wat ze verzinnen, in de voedselindustrie!

Redactie
null Beeld
Beeld

Op de website Marketing Online reppen ze van de 'craft-versie' van 7UP. Zelf wil het frisdrankmerk met de lancering van 'sparkling lemonade' 7UP Lemon Lemon 'het vrije gevoel van picknicken' vieren.

De fles en de smaak vormen een fabrieksparodie op zelfgemaakte limonade, met suiker, zoetstoffen en aroma's. Op Facebook probeert de socialmediamanager de gedachten naar een rood-witgeblokt kleedje onder de zon te sturen met korte video's, telkens begeleid door een gezapige levensgenietersquote. Bij het shot van een meisje dat met gesloten ogen uit het raam van een rijdende auto hangt: 'Volg je eigen pad en vind je geluk.'

Ondertussen is de Facebookpagina ook de verzamelplaats voor klanten die zich ongelukkig tonen met zoetstof stevia, nieuw in 7UP. Rudi kocht nietsvermoedend een tray 7UP en wilde zichzelf na een dag hard werken belonen met een blikje. 'Daar kwam ik bedrogen van terug. [...] Ik zit nu met 23 blikjes 7UP die ik aan mijn nietsvermoedende gasten op mag voeren. Fijn!' Ook Dennis dronk met tegenzin zijn fles leeg: 'Gewone mensen hebben liever gewoon suiker in hun frisdrank.' Tip voor ongewone mensen: when life gives you 7UP Lemon Lemon, knijp dan gewoon een citroen uit in een glas bruiswater.

Cijfer: 3

Meer over