Paulien Cornelissein 150 woorden

Dit betekent dat het internet heeft gezien dat ik inderdaad een half kapot telefoonhoesje heb

null Beeld

Ik word getarget door een bedrijf dat milieuvriendelijke telefoonhoesjes maakt, vervaardigd uit gerecyclede drinkwaterflesjes, bamboesnippers en schuldgevoel. Ik kan mij niet online begeven of daar is die reclame weer. Dit betekent dat het internet heeft gezien dat ik inderdaad een half kapot telefoonhoesje heb. En dat ik daarnaast iemand ben die precies in de milieuvriendelijke-telefoonhoesjes-groep valt.

Zoals dat dan gaat, word ik hoe langer hoe meer aangetrokken door dat milieuhoesje. En wordt het sowieso niet eens tijd voor iets nieuws? Waarna ik me realiseer: nee, écht milieuvriendelijk is het pas om dat hoesje niet te kopen. En om, wanneer het oude hoesje van ellende van mijn telefoon valt, te besluiten dat een hoesje sowieso niet echt nodig is.

Dit lijkt me het moeilijkste voor producenten van milieuvriendelijke spullen: dat ze niet alleen ‘koop dit!’ moeten overbrengen, maar ook ‘of nee liever niet!’.

Meer over