Zorgverzekeringen ingezet als lokkertje van bonden en bedrijven

Niet alleen zorgverzekeraars en artsen hebben het druk met het nieuwe ziektekostenstelsel. Ook tal van andere bedrijven en belangenorganisaties proberen zich ermee te profileren....

Unie KBO heeft dankzij de verzekeringsaanbieding al ruim 16.500 nieuwe leden mogen verwelkomen. ‘We zetten onszelf hierdoor extra in de picture’, beaamt een woordvoerder. ‘Het is een mooie manier om extra service te bieden aan de leden.’

De ouderenorganisatie biedt een verzekering aan voor 81,40 euro per maand. In het aanvullende pakket zijn allerlei extra’s opgenomen voor vijftigplussers, zoals 25 procent korting op de cursussen ‘Plezier in de overgang’, ‘Lekker in je vel’ en ‘Lekker slank’.

Ook de vakcentrale FNV biedt leden een korting aan op een zorgverzekering bij Menzis. Bij de vakcentrale hebben zich al enkele honderden nieuwe leden gemeld. Met name mensen met een relatief laag inkomen hebben interesse in de aanbieding van de FNV. ‘We willen de leden het gevoel geven dat een lidmaatschap iets toevoegt. Zeker nu de groei de afgelopen tijd is gestagneerd.’

Ook fabrikant Reckitt Benckiser – bekend van Calgonit, Vanish en Cillit Bang – speelt in op de onrust over de zorgverzekering. Vier klanten maken kans op een van de vier gratis zorgverzekeringen ter waarde van 1100 euro. Althans, dat meldt de advertentie. De winnaars krijgen het bedrag op hun bankrekening gestort en mogen dan zelf een verzekering kiezen of het geld ergens anders aan besteden, aldus het bedrijf.

Meer over