Wehkamp vreest imagoprobleem in de toekomst

'Ooit waren we met de C- en D-groepen inderdaad oververtegenwoordigd. Het postorderbedrijf bood convenience. Het gemak van kopen op krediet....

De postorderaar wil een duidelijker profiel. 'Het beeld dat men na veertig jaar Wehkamp heeft', aldus Laseur, 'wilden we moderniseren. Onze catalogus is ons visitekaartje, dus daarmee zijn we als eerste aan de gang gegaan.

'We bedienen steeds meer doelgroepen. Zowel onder de één- als tweeverdieners zijn er steeds meer consumenten die niet zoveel tijd willen en kunnen besteden aan winkelen. Homeshopping is dan een goed alternatief. Ze kunnen bij ons zelf het exacte tijdstip van levering afspreken.'

Sinds enige tijd is Wehkamp ook op Internet te vinden. Jan des Bouvrie, Sheila de Vries en Piet Zoomers hebben ieder een eigen winkel, er is een keur aan A- en eigen merken. 'We hebben nu een totaal bereik in Nederland gekregen', vertelt Laseur. 'Dit jaar denken we via Internet zo'n twintig miljoen omzet te halen. Volgend jaar gaan we uit van vijftig miljoen, op een totale omzet van tussen de zeven- en achthonderd miljoen. Je ziet de groei echt exceptioneel toenemen.'

Dat is nog eens andere koek dan associaties met het op krediet kopen van obscure private labels, meent Adformatie.

Meer over