Melkunie komt nu ook met melk met bubbeltjes

Ook aan melk zal koolzuur worden toegevoegd. Het blad Foodpress meldt dat de Consumptiemelkgroep van Campina Melkunie begin mei literpakken Frismelk op de markt zal zetten....

Volgens Campina Melkunie verhoogt de toegevoegde koolzuur de doordrinkbaarheid van de melk en wordt het product hierdoor ook wat luchtiger. Om ontsnappen van de koolzuur te voorkomen worden de pakken voorzien van een afsluitdop.

'Frismelk', zoals het product is gedoopt, wordt vooralsnog geleverd in twee smaken: mild/lemon en appel/witte druiven. Volgens Campina Melkunie is de melk met bubbeltjes bedoeld voor jongeren tussen 12 en 20 jaar en jonge volwassenen. Dat zijn leeftijdsgroepen met een dalend melkverbruik. 'De kids geven de voorkeur aan frisdrank. Daarnaast schiet bij deze leeftijdsgroep door het toenemend 'graasgedrag' de lunch er vaak bij in. Juist bij de lunch wordt melk gedronken.' Met frismelk wil Campina Melkunie juist penetreren in de markt voor tussendoor-consumptie.

De introductie zal gepaard gaan met een miljoenen kostende reclamecampagne. Daarbij zullen de Melkunie-koeien - onlangs bekroond met de Gouden Loeki - een prominente rol spelen.

Meer over