Doe open, post van Nationale Nederlanden!

Hoe breng je tienduizenden zakelijke polishouders binnen no time aan het verstand dat de millenniumbug in aantocht is en de polisvoorwaarden dienen gewijzigd?...

De post!

Makkelijker gezegd dan gedaan, ondervindt grootverzekeraar Nationale Nederlanden. 'Het is zo belangrijk dat je niet even een briefje stuurt', zegt een woordvoerder. De gigant, die 360 duizend polissen heeft uitstaan bij instellingen en bedrijven, probeert immers zijn klanten op het hart te binden dat mogelijke millenniumschade slechts 'onder voorwaarden' door de verzekering wordt gedekt: namelijk als de verzekerde zich van zijn 'zorgplicht' heeft gekweten en zijn computerpark aan een aantal maatregelen heeft onderworpen.

De nationale maatschappij zag maar één methode: zijn klanten allemaal persoonlijk benaderen.

Zo gezegd, zo gedaan. In december toog een leger tussenpersonen naar de polishouders of belde een leger postbodes tot driemaal toe bij de Nationale-Nederlanders aan. Met millenniumbrief.

Het is nu maart en nog steeds zijn niet alle verzekerden persoonlijk op de hoogte gesteld van hun 'millennium-zorgplicht'. Hoe dat komt? Doordat de PTT zijn postbodes opdracht gaf géén bericht achter te laten als ze voor niks aan de deur waren geweest.

Geen wonder dat - geheel ten onrechte - het praatje in de wereld is gekomen dat de verzekeraar zijn klanten expres de brief onthoudt. Zodat ze hun polissen niet wijzigen en millenniumschade niet wordt gedekt.

Het tegendeel is waar: de deadline van 1 april is verlengd tot

1 mei. Nationale Nederlanden, wat er ook gebeurt?

Meer over