Telegraaf dient schadeclaim tegen Tros in

De Telegraaf Holding eist schadevergoeding van de Tros. Het dagbladconcern vordert geld in verband met de overgang van Tros Kompas en TV-krant naar een samenwerkingsverband tussen Audax en de Tros....

Van onze verslaggever

AMSTERDAM

Dat blijkt uit het dinsdag verspreide jaarverslag van De Telegraaf Holding, uitgever van het gelijknamige dagblad, een groot aantal regionale kranten en belanghebbende in bijvoorbeeld tv-zender SBS6. Het bedrijf maakt in zijn jaarverslag geen melding van de hoogte van de schadeclaim.

De onderneming voelt zich in zijn rechten aangetast, omdat op 12 juni vorig jaar overeenstemming met de Tros zou zijn bereikt over voorzetting van het tv-gidsencontract. Later ging de omroep alsnog met Audax in zee. Sinds dit jaar worden de twee bladen niet meer door De Telegraaf gemaakt. De Tros voelde zich beconcurreerd door de Telegraaf-belangen in de commerciële televisiezenders SBS6 en Sport 7.

Niet bekend

Meer over