T-Mobile eist ten minste één belletje per half jaar

Meneer Zantingh uit Staphorst had bijna een jaar zijn mobiele telefoon niet aangeraakt. Zonde, want dat kost hem 20 euro....

‘Ik heb alleen maar een toestel voor bereikbaar zijn’, schrijft hij. In januari vorig jaar was het beltegoed op en kocht Zantingh voor 20 euro aan pre-paid tegoed. ‘Plotseling, begin januari 2010, functioneerde mijn toestel niet meer.’ De simkaart bleek geblokkeerd. ‘Dat doen wij, meneer, wanneer er een half jaar niet mee gebeld wordt’, zei T-Mobile. Restitutie van de 20 euro is niet mogelijk.

‘Dit staat in de Algemene Voorwaarden’ reageert een woordvoerder van T-Mobile. Het enige dat meneer Zantingh binnen een half jaar had moeten doen, is één telefoontje plegen. ‘Dan wordt de gebruiksduur automatisch weer verlengd met zes maanden.’

Of, zo meldt de T-Mobile-woordvoerder in één moeite door, meneer had een nieuw Relax-abonnement moeten nemen. ‘Dan zijn de ingekochte minuten en sms’jes onbeperkt houdbaar.’ Daar heeft Zantingh niets aan. Hij zal zijn verlies moeten accepteren, zo blijkt.

Meer over