Sanoma voegt Belgische en Nederlandse activiteiten samen

Sanoma België wordt samengevoegd met de Nederlandse tak van de Finse uitgever. Dat heeft het bedrijf vanmorgen bekendgemaakt. Peter de Mönnink, CEO van Sanoma/SBS in Nederland krijgt de leiding over de nieuwe 'stategische unit'.

Redactie
De tijdschriften van Sanoma België. Beeld belga
De tijdschriften van Sanoma België.Beeld belga

Het besluit beëindigt direct ook alle gesprekken met verschillende potentiële kopers voor Sanoma Media Belgium, dat al een jaar te koop stond.

Sanoma wil het integratieproces binnen twaalf maanden voltooien en schuift daarvoor de Nederlander Henk Steenstra, huidig contentdirecteur bij Sanoma Nederland, naar voren als de man die het proces moet begeleiden. 'Het doel is om te groeien, alle mogelijke synergiën en integratie kansen te benutten en de kennis en ervaring van beide bedrijven optimaal in te zetten', schrijft het bedrijf in een persbericht.

De huidige CEO van Sanoma Media Belgium Hans Cools verlaat het bedrijf zodra hij zijn werkzaamheden aan Henk Scheenstra heeft overgedragen in februari. Over vervanging van de huidige rol van Henk Scheenstra wordt op dit moment nagedacht.

undefined

null Beeld anp
Beeld anp
Meer over