Machinebouwer heeft geen last van kledingvoorschrift

Schoenvisie, vakblad voor de schoenenbranche, trapt in het augustusnummer nog eens een open deur in. 'Kleding is communicatie' kopt het blad....

Een antwoord blijft achterwege. Wel volgt de stelling 'kleding is eigenlijk communicatie' van Lida van Doorn van het gelijknamige Van Doorn personal en corporate styling. Volgens een andere geraadpleegde specialist, Hilde Roothart van Trendslator, adviesbureau voor trendonderzoek, zijn 'dresscodes' ingewikkelder dan vroeger toen bijna alles werd voorgeschreven. 'Het ligt veel gevoeliger dan vroeger. Het lijkt of er veel kan maar dat maakt het juist moeilijk. De breedte van de krijtstreep, brogues met of juist zonder spekzolen, die details kunnen bepalend zijn.'

Maar veel wijsheid over wat wanneer wel of juist niet hoort, levert het artikel niet op. Daarvoor moet waarschijnlijk toch de Mary Groskamp-ten Have (Hoe hoort het eigenlijk) worden opgeslagen. Zelfs over schoenencodes wijdt Schoenvisie niet uit.

Nee, dan het interview met Henk Seijerlin, managing director van Caterpillar-distributeur Highland Trading in Nederland. Caterpillar is de beroemde Amerikaanse producent van grondverzetmachines én CAT-schoenen. Caterpillar doet in beide.

En Seijerlin verkoopt de schoenen. Wie ze niet kent, wordt uit het blad niet wijzer want ze staan slechts zoolgewijs op de foto met Seijerlin. Maar jongeren schijnen het erg modiueus te vinden. 'Achter Caterpillar zit een heel verhaal en daar kicken jongeren op. Wij hebben roots. Bovendien wordt de kwaliteit scherp bewaakt. Immers, Caterpillar is de Rolls Royce onder de graafmachines en wil dezelfde uitstraling voor z'n kleding, schoenen en accessoires', aldus Seijerlin.

Meer over