HoyHoy.nl wint Loden Leeuw voor meest irritante reclame

Het reclamespotje van online verzekeringsaanbieder HoyHoy.nl is bekroond met de Loden Leeuw, de prijs voor de meest irritante tv-reclame. Dat is vanavond bekendgemaakt in het TROS-programma Radar. Aan de gebroeders Tim en Tom Coronel de dubieuze eer zich de meest irritante BN'ers in een reclame te mogen noemen.

De Loden Leeuw Beeld anp
De Loden LeeuwBeeld anp

Vergelijkingssite voor verzekeringen HoyHoy.nl wist kijkers te irriteren met een reclamespotje waarin 'Aart de luiaard' hangend aan het plafond van een ziekenhuis uitlegt hoe hij op zijn zorgverzekering heeft bespaard. Volgens Radar vielen kijkers vooral over het feit dat zorgconsumenten worden vergeleken met luiaards die uit zijn op zinloze cosmetische ingrepen zoals nagelverlenging, vachttransplantatie en een stembandcorrectie.

Andere genomineerden, die nét niet het irritatieniveau van HoyHoy.nl wisten te bereiken, waren dit jaar webwinkel Fonq, energievergelijkingssite Gaslicht.com, opticienketen Specsavers en hostingbedrijf voor webshops Strato. Hoyhoy.nl was de meest ergerniswekkende met 34% van de stemmen. Strato werd nummer twee met 28% van de stemmen.

HoyHoy.nl was blij met de prijs: 'Als het ons gelukt is om in december genomineerd te worden voor zowel de Gouden Loeki als de Loden Leeuw, dan hebben we aan Nederland laten weten dat we er zijn', liet een woordvoerder tijdens de uitzending weten aan Radar.

(tekst loopt door onder video)

Meest irritante BN-er

De Loden Leeuw voor de 'meest irritante BN'er in een reclame' gaat dit jaar naar de gebroeders 'Tim en Tom nemen de proef op de som' Coronel voor hun filmpje voor autoverzekeraar Allsecur. De reclame wordt volgens Radar vooral irritant gevonden vanwege de respectloze wijze waarop de twee de plaatselijke bibliotheek binnen scheuren in hun auto.

Met 38 procent van de stemmen wonnen ze ruim van Brabantse stylist Roy Donders, die deze zomer in zijn Jumbo-juichpak hard zijn best deed de ergernis van Nederlandse tv-kijkers te wekken. Donders kreeg 23 procent van de stemmen.

Gerard Joling en Jort Kelder bereikten met hun tenenkrommende dialogen en flauwe grappen in een reclame voor autoverhuurder Sixt de derde plaats. Ook Chantal 'Thuis ben ik ook gewoon de wasvrouw' Janzen was genomineerd voor haar bijdrage in een reclamespotje voor Robijn wasverzachter, net als Jeroen van Koningsbrugge, die in een reclameboodschap van verhuurder Overtoom alle rollen op zich nam.

Volgens Radar zijn er dit jaar meer dan 100 duizend stemmen uitgebracht.

Meer over