Fototoestel reist een maand voor uurtje reparatie

'Geen probleem' hade de verkopster van de Kijkshop op 12 juni gezegd toen ze het te repareren fototoestel in ontvangst nam....

Toch maar even controleren, dacht de klant op 8 juli. 'In de loop van volgende week zal het toestel er wel zijn', zegt de telefoniste van Kijkshops klantenservice. Wel geeft ze na lang aandringen het telefoonnummer van reparatiebedrijf ETC Mail-O-Pack in Ridderkerk, waar het toestel op 16 juni heen is gestuurd.

'Omdat het euvel nog binnen de garantie viel, hebben we het toestel op 22 juni doorgestuurd naar de importeur, Fodor in Rotterdam', zegt de ETC-medewerker bereidwillig. 'Probeert u het daar maar even. Enne, succes.'

De Fodor-man weet te melden dat het toestel nog 'in de opslag' zit. 'Want we hebben hier drie tot vier weken reparatietijd. Maar als u nou even bij ETC het ordernummer opvraagt, zal ik er wel voor zorgen dat het nog vandaag bij de reparatie-afdeling komt.'

De dag erna blijkt het toestel al gerepareerd. 'Het zit bij de verzendafdeling', zegt de Fodor-man.

'Fodor stuurt het vandaag naar zijn expeditiecentrum in Etten-Leur. Van daar komt het pas bij ons', meldt de medewerker van ETC vrijdag op zijn beurt, 'Maar als u mij het reparatienummer geeft, stuur ik het direct naar de winkel, en niet eerst naar het hoofdkantoor van Kijkshop.'

Kijk, dat is service. Maar jammer genoeg te laat.

Meer over