Draai niet 1633 maar 1650 en omgekeerd?

Bij de goedkopere belbedrijven is een kleine oorlog uitgebroken. Bellen via 1633 kan nu via 1650 kregen de klanten van 1633 onlangs te horen....

Volgens de brief is het tijd om aan iets nieuws te wennen. Namelijk een nog lagere rekening en dus een nieuw telefoonnummer.

Een paar weken later kregen de klanten opnieuw een brief in de bus. Niet waar, 1633 is nog steeds 1633 en heeft ook nog steeds de laagste tarieven in de markt. Bovendien krijgt u ook nog honderd belminuten gratis. Blijf gewoon 1633 kiezen, smeekt deze brief. Zonder uitroepteken deze keer.

Hoe zit dat nu? Klanten bellen beide bedrijven dol. Een medewerker van 1633 legt het uit. 'Er is wat ons betreft niets veranderd. Wij zijn van de zomer overgenomen door het Amerikaanse telecombedrijf Primus. Nu heten we Primus Telegroup, maar ons telefoonnummer is ongewijzigd.'

Waarom kregen uw klanten dan een brief in de bus dat het nummer veranderd was?

De Nederlandse vertegenwoordiging was in handen van meneer Paul Gelderloos, die op commissiebasis werkte. We hebben met hem onderhandeld, maar hij wilde niet overstappen naar Primus. Gelderloos heeft toen ons gehele klantenbestand gekopieerd, is een nieuw nummer begonnen en heeft alle klanten van 1633 een brief gestuurd dat ze in het vervolg 1650 voor hun telefoonnummer moesten zetten.' Primus, 1633 dus, is daar niet blij mee. Het bedrijf wil niet zeggen of het veel schade heeft geleden, maar is inmiddels wel een rechtszaak begonnen. Het bedrijf eist dat Gelderloos stopt en beschuldigt hem van oneigenlijk gebruik van de klantenlijst. Ook moet Gelderloos stoppen met het gebruiken van de oude naam Global Access. Binnenkort doet de rechter uitspraak.

Meer over