OMBUDSCLOWNdigitale editie

De Ombudsclown plant alvast een lunch

De Ombudsclown behandelt vragen, klachten en opmerkingen over zaken waaraan eigenlijk niets te doen is.

Paul Onkenhout
null Beeld de Volkskrant
Beeld de Volkskrant

De klacht

Peter van den Berg (‘Ongeveer 38 jaar abonnee’) uit Rockanje: ‘Leuk, zo’n extra digitale editie van de Volkskrant. Die wil ik graag lezen, maar met mijn oude iPad (iOS 9) kan ik die niet downloaden. Het lukt ook niet met mijn Windows PC of met mijn Android-telefoon (versie 9). Mijn e-mail naar de Volkskrant werd beantwoord met de kluit in het riet: ‘We sturen uw bericht door naar de afdeling ontwikkeling.’ Moet ik nu speciaal hiervoor een nieuwe iPad aanschaffen? Heeft de Volkskrant wellicht aandelen bij Apple?’

De interim-ombudsclown

Hoewel de ‘kluit in het riet’ ook de corebusiness is van de (interim-)ombudsclown, bieden we de trouwe abonnee uit Rockanje, ná de coronacrisis, een lunch voor twee personen aan in ons gebouw. Mogelijk kunnen we dan iets regelen met de ‘afdeling ontwikkeling’.

Klagen loont! didu@volkskrant.nl

Meer over